مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 06:182019-08-19سياسي

عملکرد «سازمان افسران حزب توده» در کودتای 28 مرداد


«در سازمان مخفی نظامی حزب توده، بسیاری از اعضا و فعالان دلبسته ایران و منافع ملی بودند و ضمن اینکه حتماً راه نادرستی را برگزیدند، در قضاوت تاریخی نباید این دسته پاکباخته را همگام و یک جا در کنار اغلب اعضای رهبری حزب که آگاهانه یا بر اساس آموزه های نظری .

- در سازمان مخفی نظامی حزب توده، بسیاری از اعضا و فعالان دلبسته ایران و منافع ملی بودند و ضمن اینکه حتماً راه نادرستی را برگزیدند، در قضاوت تاریخی نباید این دسته پاکباخته را همگام و یک جا در کنار اغلب اعضای رهبری حزب که آگاهانه یا بر اساس آموزه های نظری یا در ورطه عمل در خدمت بیگانگان قرار گرفتند داوری کرد.

بدنه سازمان نظامی مخفی حزب توده به خطا رفتند، به منافع ملی ایران لطمه زدند ولی از عمق فاجعه رهبری حزب و وابستگی آنان آگاه نبودند و قصد خیانت نداشتند.

هرچند واقعیت این است که درعرصه سیاست ما بیش از انگیزه و نیت با انگیخته و محصول طرف هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: پس از تأسیس حزب توده در مهر 1320 و از همان آغاز فعالیت حزب، چند نفر از افسران که گرایش های مارکسیستی داشتند، به این حزب روی آوردند و به تدریج با افزایش اعضای تشکیلات نظامیان حزب توده، زمینه ایجاد یک سازمان مستقل برای نظامیان توده ای پدید آمد؛ سازمانی که وجود آن نه توجیه قانونی در قوانین جاری داشت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد «سازمان افسران حزب توده» در کودتای 28 مرداد

عملکرد «سازمان افسران حزب توده» در کودتای 28 مرداد