مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 03:132019-08-18بين الملل

عربستان، بازنده اصلی تجزیه احتمالی یمن است


یک کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: در صورتی که یمن به دو قسمت یمن جنوبی و شمالی تقسیم شود، همه بازیگران منطقه ای بازنده این جدایی احتمالی خواهند بود.

- حسن هانی زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان این که تحولات در یمن جنوبی بعد از اختلافاتی که بین امارات متحده عربی و عربستان سعودی ایجاد شد وارد فاز جدیدی شده است، گفت: در این مدت شورای انتقالی یمن جنوبی که از مدت ها پیش تحت نظارت امارات متحده عربی تشکیل شده بود و هدف اصلی آن تجزیه یمن به بخش شمالی و جنوبی است با استفاده از اختلافات بین ابوظبی و ریاض توانست بر یمن جنوبی و منطقه عدن مسلط شود چنانکه در حال حاضر دولت منصور هادی که زیر نظر عربستان سعودی در این منطقه مسئولیت را برعهده دارد با مشکلات جدی روبه رو شده و بسیاری از اعضای این دولت مجبور شدند به عربستان سعودی فرار کنند .

وی با بیان این که در حال حاضر اداره بخش اعظمی از شهر عدن برعهده شورای انتقالی است، خاطر نشان کرد: شورای انتقالی نیز با فراخوان عمومی و راهپیمایی تلاش کرد که یک نوع همه پرسی برای بحث جدایی یمن جنوبی از یمن شمالی برگزار کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که اتفاقات رخ داده در عدن یک شکست بزرگ نظامی برای عربستان سعودی است، ادامه داد: امکان دارد در طول هفته های آینده با توجه به روند تحولات، یمن جنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان، بازنده اصلی تجزیه احتمالی یمن است

عربستان، بازنده اصلی تجزیه احتمالی یمن است