مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مرداد 1398 ساعت 11:332019-08-18اجتماعي

آیا رتبه های برتر کنکور از سربازی معاف می شوند؟


رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که چیزی به نام معافیت سربازی برای نخبگان و رتبه های برتر کنکور وجود ندارد.

- سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا رتبه های برتر کنکور نخبگان و .

امکان معافیت از سربازی را دارند یا خیر؟ گفت: چیزی به عنوان معافیت نخبگان، استعدادهای برتر، رتبه های تک رقمی کنکور و نظایر آن از خدمت سربازی نداریم اما ستاد کل نیروهای مسلح تسهیلاتی را برای این افراد در نظر گرفته و بر این اساس با توجه به رویکرد جدیدی که در مورد انجام سربازی وجود دارد این افراد می توانند در ازای انجام پروژه تحقیقاتی کارت پایان خدمت بگیرند.

کمالی با بیان اینکه مسئله پایان خدمت سربازی با معافیت از سربازی فرق دارد، گفـت: دانشجویان نخبه، رتبه های برتر کنکور، المپیادی ها، استعدادهای درخشان و نظایر آن در صورت کسب یکسری امتیازات از سوی بنیاد ملی نخبگان به عنوان دانش آموخته برتر شناخته شده و به دانشگاه دفاع ملی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: این افراد به مرکز نخبگان رفته و در آنجا با توجه به توان، دانش و مهارتی که دارند و همچنین با توجه به نیازهای دستگاه های دولتی و نیروهای مسلح پروژه های تحقیقاتی در مورد مسائل مطرح شده دریافت کرده و ملزم به انجام این پروژه ها می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا رتبه های برتر کنکور از سربازی معاف می شوند؟

آیا رتبه های برتر کنکور از سربازی معاف می شوند؟