مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 مرداد 1398 ساعت 08:082019-08-09اقتصادي

طلا تا 1600 دلار صعود می کند


تحلیلگران بانک گلدمن ساکس بر این باورند که صعود هر اونس طلا به بالای مرز 1500 دلار تازه شروع روند افزایشی این فلز ارزشمند است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحلیلگران در این بانک پیش بینی می کنند قیمت طلا که اکنون به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسیده است، تا شش ماه آینده با تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی های امن به 1600 دلار در هر اونس صعود می کند.

ضعیف شدن چشم انداز اقتصاد جهانی به دلیل تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین، جذابیت طلا را به عنوان پناهگاه امن در برابر ناملایمات مالی افزایش داده است.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: اگر نگرانی های پیرامون رشد اقتصادی به دلیل تشدید جنگ تجاری استمرار پیدا کند، احتمالا سرمایه های بیشتری وارد صندوق های سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا خواهد شد.

تولید صنعتی در آلمان با بزرگترین کاهش سالانه در حدود یک دهه گذشته روبرو شده است و نگرانی ها نسبت به حرکت اقتصاد جهانی به سوی نخستین رکود خود در یک دهه اخیر را تقویت کرده است.

در منطقه آسیا اقیانوسیه، بانک های مرکزی نیوزیلند، هلند و تایلند برای مصون نگه داشتن اقتصادهایشان از ناملایمات جهانی، در اقدامی غیرمنتظره نرخ های بهره را کاهش دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلا تا 1600 دلار صعود می کند

طلا تا 1600 دلار صعود می کند