مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مرداد 1398 ساعت 03:032019-08-04سياسي

جهاد دانشگاهی و مسئله دانشگاه در ایران


همه آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرده اند، فراخوان پیوند دانشگاه، جامعه و نظام سیاست گذاری در کشور است.

این پیوند از دل نهادهای مدنی حاصل می شود و جهاد دانشگاهی یکی از جدی ترین نهادهای مدنیِ موجود در ایران و اصلی ترینِ آنها .

- همه آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرده اند، فراخوان پیوند دانشگاه، جامعه و نظام سیاست گذاری در کشور است.

این پیوند از دل نهادهای مدنی حاصل می شود و جهاد دانشگاهی یکی از جدی ترین نهادهای مدنیِ موجود در ایران و اصلی ترینِ آنها در فراهم ساختن بسترهای مناسبِ پیوند دانشگاه، جامعه و نظام سیاست گذاری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان با سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، مهدی عباسی مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی در یادداشتی به وضعیت این روزهای دانشگاه ها و نقشی که جهاد دانشگاهی می تواند در این زمینه ایفا کند پرداخته است.

در متن این یادداشت که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: اکنون بیش از هر زمان دیگری، دانشگاه های ایران با چالش مواجه هستند.

هرچند در ظاهر، دیگر کشمکش های سیاسی و امنیتی ـ مانند آنچه در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 وجود داشت ـ در دانشگاه ها دیده نمی شود و آرامش سیاسی، دست کم در نگاه نخست، بر دانشگاه ها حاکم شده است، ولی کمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد دانشگاهی و مسئله دانشگاه در ایران

جهاد دانشگاهی و مسئله دانشگاه در ایران