مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مرداد 1398 ساعت 00:382019-07-23اقتصادي

صادرات 2 میلیون دلاری ماهیان زینتی کشور در سال گذشته


مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه در صدد هستیم پایانه ای برای ماهیان زینتی ایجاد کنیم که بتوانیم تولیدات را به اروپای غربی صادر کنیم، - گفت: در حال حاضر صادرات ماهیان زینتی به کشورهای آسیایی انجام می شود و در سال گذشته کشور دو میلیون دلار صادرات داشته ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا منطقه خراسان جنوبی، مهدی شکوری فر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سرانه مصرف ماهی در کشورهای در حال توسعه نزدیک به 17 کیلوگرم بوده که در ایران این میزان کمتر از 12 کیلوگرم در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی در خراسان جنوبی حدود پنج کیلوگرم است، افزود: در سال های اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه معرفی آبزیان در وشور افتاده است.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران ادامه داد: در دهه 70 میانگین مصرف ماهی در سطح کشور کمتر از چهار کیلوگرم بود، اما اکنون پیشرفت خوبی در مشرف ایجاد شده که نتیجه اقدامات ترویجی شیلات بوده است.

شکوری فر با لشاره به برگزاری کلاس ها و کارگاه ها برای مصرف بیشتر ماهیان، تصریح کرد: قطعا قیمت ها و ذائقه مردم در میزان مصرف تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه مردم همچنان تقاضا برای خرید ماهی تیلاپیا دارند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که سرمایه گذاران توانمند وارد این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 2 میلیون دلاری ماهیان زینتی کشور در سال گذشته

صادرات 2 میلیون دلاری ماهیان زینتی کشور در سال گذشته