مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 12:332019-07-23اقتصادي

4 مانع کاهش قیمت کالا متناسب با افت نرخ ارز


رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است شرایط پیچیده ای که اقتصاد کشور با آن رو به روست، مانع از آن می شود که به محض کاهش نرخ دلار، - فروشندگان قیمت نهایی کالاها را پایین بیاورند.

خسرو فروغان گران سایه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: فضای روانی موجود در بازار مسئله ای است که می تواند تاثیرگذارتر از هر عامل دیگری باشد و وقتی یک بازار نگاه مثبت به آینده نداشته باشد، به محض برخورد با اولین خبر منفی همچون افزایش قیمت دلار، نرخ ها را بالا می برد اما وقتی قیمت ارز کاهشی می شود، برای پایین آوردن قیمت ها مقاومت می کند.

به گفته وی، همانطور که در بالا رفتن قیمت ها در بازار عوامل مختلفی باید دست به دست هم بدهند، در کاهشی شدن عددها نیز نمی توان در کوتاه مدت به یک نتیجه قطعی رسید و باید چند موضوع در کنار هم تحلیل و بررسی شوند.

اهمیت شرایط روانی بازار رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه شرایط روانی اهمیتی جدی در تعیین قیمت نهایی کالاها دارند، اظهار کرد: ما قبل از دیگر بازارها، می توانیم تاثیر این موضوع را به طور مشخص در بازار ارز ببینیم.

لحظه ای که یک خبر سیاسی جدید منتشر می شود یا ترسی از آینده به وجود می آید، قیمت ها بی دلیل بالا می روند و در مقابل وقتی یک خبر مثبت منتشر می شود، ناگهان قیمت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 مانع کاهش قیمت کالا متناسب با افت نرخ ارز

4 مانع کاهش قیمت کالا متناسب با افت نرخ ارز