مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 16:382019-07-22پزشكي

اغلب مکمل های غذایی تاثیری بر طول عمر و سلامت قلب ندارند


یک مطالعه بزرگ نشان داده است که مصرف مکمل های ویتامین تاثیر قابل توجهی بر افزایش طول عمر و سلامت قلب ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، یک مطالعه بزرگ شامل 277 آزمایش بالینی در مورد اثر مکمل های غذایی و رژیمی نتیجه گرفت که تقریبا تمام مکمل های ویتامین و معدنی هیچ نقشی در افزایش طول عمر یا جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ندارند.

این مطالعه جدید، اطلاعات تعداد زیادی از آزمایشات بالینی را به صورت تصادف بررسی کرد که شامل بررسی اثر 16 مکمل ویتامین و ارتباط آنها با مرگ و میر عمومی و شرایط قلبی و عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی بود.

تقریبا تمام مکمل های مورد بررسی، از جمله مولتی ویتامین ها، سلنیوم، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین D، هیچ ارتباطی با افزایش یا کاهش خطر ابتلا به مرگ و یا بیماری های قلبی نداشتند.

تنها سه رژیم غذایی مفید بود.

تعجبی نداشت که رژیم های کم نمک باعث حدود 10 درصد کاهش بیماری قلبی و مرگ در افراد سالم می شود و مکمل امگا 3 و اسید فولیک نیز اثرات مفید اندکی نشان دادند و محققان آنها را در دسته کم اثر قرار دادند.

صفی خان سرپرست این مطالعه گفت: تجزیه و تحلیل ما یک پیام ساده دارد؛ اگرچه ممکن است شواهدی وجود داشته باشد که چند مکمل بر مرگ و سلامت قلبی و عروقی تأثیر می گذارند، اما اغلب مولتی ویتامین ها، مکمل های مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اغلب مکمل های غذایی تاثیری بر طول عمر و سلامت قلب ندارند

اغلب مکمل های غذایی تاثیری بر طول عمر و سلامت قلب ندارند