مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 02:282019-07-21اقتصادي

نورشرق: برای مسائل نوپای مالی باید چارچوب قانونی تعریف شود


بهتر است قبل از اینکه ارزهای دیجیتالی به شکل خیلی گسترده بازارهای مالی- معاملاتی ما را در بر بگیرند، نظام حقوقی حاکم بر آنها و سازوکارهای قانونی مربوط به استفاده و تولید آنها در روابط بانکی کشور تعریف شود تا با موضوعی روبرو نشویم که کنترل آن مشکل باشد.

- یک وکیل دادگستری گفت: بهتر است قبل از اینکه ارزهای دیجیتالی به شکل خیلی گسترده بازارهای مالی- معاملاتی ما را در بر بگیرند، نظام حقوقی حاکم بر آنها و سازوکارهای قانونی مربوط به استفاده و تولید آنها در روابط بانکی کشور تعریف شود تا با موضوعی روبرو نشویم که کنترل آن مشکل باشد.

جمشید نورشرق در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با بررسی قانونی و حقوقی استخراج و تجارت بیت کوین با بیان اینکه از جنبه های مختلف می توان به این موضوع نگاه کرد، گفت: ما قانون خاصی که استفاده از این ارزها یا تبادل آن را در معاملات ممنوع اعلام کرده یا جرم محسوب کرده باشد نداریم.

ماده 2 قانون مجازات اسلامی ما هم می گوید که هر فعل یا ترک فعلی که مطابق قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد قابل تعقیب است و افراد را در صورتی می شود مجازات کرد و مورد تعقیب کیفری قرار داد که قبلاً قانونی، فعل یا ترک فعل آنها را جرم محسوب کرده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نورشرق: برای مسائل نوپای مالی باید چارچوب قانونی تعریف شود

نورشرق: برای مسائل نوپای مالی باید چارچوب قانونی تعریف شود