مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 00:582019-07-21بين الملل

صباح زنگنه: ایران می تواند پرونده تخلف نفتکش انگلیسی را به دادگاه ارجاع دهد


یک حقوقدان تاکید کرد که کشتی انگلیسی مقررات دریاها را رعایت نکرده در حالی که به محض اخطار باید متوقف می شد، بنابراین جمهوری اسلامی ایران این حق را داشته تا براساس قوانین اقدام لازم را انجام دهد.

- صباح زنگنه در گفت وگو با ایسنا درباره توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز اظهار کرد: مقررات دریاها به صورت مشترک و به همه دریاها مربوط می شود، به خصوص مناطقی که در آن ها عمق آب کمتر بوده و یا جریان آب وجود نداشته باشد، در خلیج فارس هم جریان آب این گونه است و نمی تواند آثار تخریبی محیط زیستی را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: بنابراین آب در این منطقه بیش تر جنبه راکد دارد و اگر کمترین زباله یا نفت و بنزین و یا از پسماندهای کشتی به دریا ریخته شود یک تخلف آشکار محسوب شده و حتما باید با آن برخورد شود.

این کارشناس حقوق بین الملل افزود: در مسیری که جمهوری اسلامی ایران بر آن جا نظارت دارد، کشتی هایی که بخواهند از این مسیر تردد کنند در صورتی که قوانین را رعایت نکنند، ایران می تواند مانع حرکت آن کشتی ها شده و آن ها را به دادگاه ها معرفی کند و پس از بررسی، دادگاه می تواند جریمه لازم را صادر کند و حتی مسئولان کشتی مورد نظر موظف به پاکسازی محیط زیست خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صباح زنگنه: ایران می تواند پرونده تخلف نفتکش انگلیسی را به دادگاه ارجاع دهد

صباح زنگنه: ایران می تواند پرونده تخلف نفتکش انگلیسی را به دادگاه ارجاع دهد