مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 11:482019-07-21حوادث

قربانیان ثانویه یک جنایت خانوادگی


صبح روز گذشته مردی 45ساله همسر 42 ساله خود را پس از محبوس کردن پسر 12ساله اش در اتاق با بند کیف خفه کرد و به قتل رساند، خبری که به سرعت در رسانه ها منتشر و فراگیر شد، - اما چه دلایلی سبب بروز این جنایت شده و چه کسانی قربانی آن هستند؟ یک روانشناس به تحلیل این پرونده پرداخته است.

سهیل رضایی در گفت و گو با ایسنا در تحلیل علل وقوع قتل های خانوادگی و قربانیان پنهان آن گفت: وقوع قتل های خانوادگی دارای دلایل مختلفی است که ریشه یابی دقیق آن نیازمند گفت وگو با متهم و بررسی دقیق پرونده فرد است اما به طور کلی می توان آن ها را دسته بندی کرد؛ حادثه رخ داده ترکیبی از به هم ریختگی روان و آموزه های غلط بود.

آموزه های روانی به این موضوع ربط داشت که قاتل در ضمیر پنهانش فکر می کرده مرتکب خطا نشود و پس از آن نیز از جامعه ترسیده بود که در حال انجام یک خطاست، همین ترس منجر شده بود تا به جای یافتن راه درست، مبارزه و اصلاح مسیر، فرزندش را در اتاقی حبس کرده و در اقدامی شتابزده و آنی همسرش را به قتل رساند، قتلی که ناشی از یک ضعف و اختلال روانی و نیز ناتوانی در حل مشکلات از سوی قاتل است.

این روانشناس با بیان اینکه فاصله میان یک زوج به دلیل زندگی در کنار هم همواره کم بوده و همین امر می تواند منجر قرارگرفتن هردوی آنان در معرض تنش های بسیار شود، گفت: اگر افراد نتو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قربانیان ثانویه یک جنایت خانوادگی

قربانیان ثانویه یک جنایت خانوادگی