مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 11:382019-07-21اقتصادي

پاس کاری ارزی


با وجود ایجاد حاشیه هایی در ارائه ارز 4200 تومانی به واردات کالا، همچنان نهادهای مسئول، فهرست کالاهای وارد شده با این ارز را منتشر نمی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مهم ترین وعده هایی که دولت دوازدهم همواره بر آن تاکید می کند، ایجاد شفافیت در عملکرد دولت و نهادهای مسئول در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی است.

شفاف سازی عملکرد دولت (به معنای عام) از جمله شاخص های حکمرانی مطلوب است که ارتقای وضعیت این شاخص از طریق آگاهی مستمر و بدون تبعیض شهروندان از فرآیندها و امور مربوط به سازوکارهای حاکمیتی فراهم می شود و در این راستا، رییس جمهور در اردیبهشت ماه سال جاری لایحه شفافیت را برای طی مراحل قانونی به مجلس ارسال کرد.

با این وجود شفافیت اقتصادی، در شرایط فعلی مهم ترین بخش از شفافیت را تشکیل می دهد، چراکه به دلیل بروز تخلفات در این بخش توسط افراد سودجو و تشدید مشکلات اقتصادی برای مردم، بسیاری از آن ها بیش از پیش عملکرد اقتصادی دولت را زیرنظر دارند.

افزایش شفافیت در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است، اما در عین حال هنوز برخی از مهم ترین پارامترهای مدنظر مردم و رسانه ها همچون ارائه ارز 4200 تومانی در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ موضوعی که در روزهای اخیر ادعاهایی نیز درباره آن صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاس کاری ارزی

پاس کاری ارزی