مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 10:582019-07-21فناوري

نخستین سنگ به دست آمده از ماه در تلفن همراه!


ناسا، امکان دیدن تصویر سه بعدی از نخستین نمونه سنگ به دست آمده از ماه را در تلفن همراه فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک کرانچ، ناسا به مناسبت پنجاهمین سالگرد ماموریت آپولو11 (Apollo 11)، امکان دیدن نخستین نمونه سنگ های ماه را در تلفن همراه هوشمند فراهم کرده است.

بخش پژوهش و اکتشاف ناسا، مدل جامعی از نخستین نمونه سنگ و خاک ماه منتشر کرده که طی سفر به ماه توسط نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) جمع آوری شده است.

کاربران می توانند این سنگ را در تلفن همراه خود ببینند و از آنجا که این برنامه، به قابلیت نمایش سه بعدی مجهز است، امکان دیدن تصویر بهتری از آن وجود دارد.

این نرم افزار، اطلاعات جامعی در مورد سنگ برای کاربر به نمایش می گذارد.

به گفته ناسا، این برنامه، بخشی از تلاش هایی است که در راستای ارائه مجموعه ای از نمونه سنگ های ماه و شهاب سنگ فرود آمده در قطب جنوب صورت می گیرند و امکان پژوهش و مطالعه بیشتر را فراهم می کنند.

مدل های سه بعدی، با استفاده از عکاسی بسیار واضح ایجاد می شوند که تصاویری را از 240 زاویه متفاوت و در واحد مگاپیکسل، از نمونه های واقعی ثبت می کند.

این نرم افزار در آغاز کار، بینش رایانه ای را به کار می برد تا اندازه دقیق تصویر و درستی اطلاعات را تضمین کند و سپس، فرآیندی را به کار می برد که در آن برای عکسبرداری، از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین سنگ به دست آمده از ماه در تلفن همراه!

نخستین سنگ به دست آمده از ماه در تلفن همراه!