مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 09:582019-07-21اقتصادي

برنامه ویژه ایران برای مقابله با تحریم های بیوتکنولوژی


معاون علمی وفناوری رییس جمهور با بیان اینکه سالانه 600 میلیون دلار مواد موثره دارویی در حوزه انسانی به کشور وارد می شود، گفت: با پروژه هایی که در حال پیاده شدن است، - می توانیم 80 تا 90 درصد این مواد را در داخل تولید کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سورنا ستاری امروز یکشنبه 30 تیرماه در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش بنیان در حوزه دارویی در گرمدره، اظهار کرد: بازدیدهای ما از استان البرز به خاطر وجود شرکت های دانش بنیان زیاد است و امروز هم بازدیدی در حوزه دارویی صورت گرفت.

ستاری ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که در آینده نتایج آن بیرون می آید، اتفاقی است که در زمینه شتاب دهنده های حوزه بیوتکنولوژی رخ داده و جوانانی که در حوزه داروهای انسانی و حیوانی و واکسن های مربوطه دارای ایده هستند و می توانند بعد از مدتی شرکت خود را داشته باشند و سرمایه گذار پیدا کرده و تولیدکننده شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما برنامه خاصی برای مقابله با تحریم به خصوص در بحث بیوتکنولوژی داریم و به زودی عدد قابل توجهی از حمایت ها را بر حوزه داروها و واکسن های دام و طیور متمرکز می کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اضافه کرد: در حال حاضر اکوسیستم مناسبی در این حوزه درست شده است و اگرچه در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم و شرکت های فوق العاده ای داریم، ولی امیدواریم که این حر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ویژه ایران برای مقابله با تحریم های بیوتکنولوژی

برنامه ویژه ایران برای مقابله با تحریم های بیوتکنولوژی