مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 09:032019-07-21اجتماعي

سیستان و بلوچستان پر گردوغبارترین استان کشور شد


رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بررسی داده های هواشناسی نشان می دهد که سیستان و بلوچستان در خرداد امسال پرگردوغبارترین استان کشور بوده است .

- اله بخش ریگی در گفت و گو با ایسنا افزود: سیستان و بلوچستان در خرداد ماه امسال بیشترین تعداد روزهای همراه با یکی از پدیده های خاکدار کاهنده دید افقی به زیر 1000 متر و 5000 متر کشور را داشته است .

وی ادامه داد: وزش بادهای 120 روزه و وجود چشمه های تولید گردوغبار متعدد از مهمترین عوامل تشکیل دهنده پدیده های خاکدار در استان هستند .

رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزش بادهای 120 روزه از نیمه های فصل بهار هر سال در نوار شرقی کشور آغاز می شود و تا مهرماه ادامه می یابد، ادامه داد: امسال در خرداد ماه بیشینه سرعت وزش این بادها به 32 متر بر ثانیه معادل 115 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در محدوده وسیعی از این استان و برخی نواحی کشورهای همسایه را فرا گرفت .

ریگی گفت: با این وجود بررسی ها نشان می دهد که وقوع پدیده های خاکدار با محدودیت دید افقی کمتر از 5000 متر در خرداد امسال نسبت به سال گذشته در سیستان و بلوچستان و برخی استان های کشور کاهش یافته است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان پر گردوغبارترین استان کشور شد

سیستان و بلوچستان پر گردوغبارترین استان کشور شد