مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 19:132019-07-20سياسي

واگذاری ثبت جهانی درختان دیرزیست کشور به میراث فرهنگی یزد


معاون میراث فرهنگی کشور از واگذاری مأموریت تشکیل پرونده ثبت جهانی درخت کهنسال سرو ابرکوه در قالب زنجیره درختان دیرزیست کشور به اداره کل میراث فرهنگی یزد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسن طالبیان حین بازدید از سرو کهنسال، کوشک عزت آباد، قلعه شهرسب و خانه آقازاده در شهرستان ابرکوه، در نشست با مسئولان این شهرستان و استماع سخنانشان، درباره موضوع ثبت جهانی سرو ابرکوه، تصریح کرد: علی رغم این که در سال تنها یک سهمیه به کشور جهت ثبت جهانی اختصاص داده می شود و موارد متعددی نیز جهت این امر مطرح است ولی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد را مأمور به تهیه پرونده ای در سطح کشور به منظور ثبت درختان کهن سال کردیم هرچند که ممکن است کار مطالعاتی آن بیش از سه سال به درازا بیانجامد.

‎ وی درباره تعیین تکلیف کوشک عزت آباد نیز یادآور شد: اگر در گذشته اشتباهی صورت گرفته، امروز با توجه به ارتقاء دانش شهرسازی و تغییر دیدگاه ها نسبت به این مقوله نباید همان اشتباه را تکرار کرد.

‎ معاون میراث فرهنگی کشور تأکید کرد: با توجه به این که می توان با انجام یک کار فوق العاده تاریخی و فرهنگی، یکپارچگی منطقه را حفظ و آن را به یک مسیر گردشگری تبدیل کنیم، پیشنهاد می شود یک تیم حرفه ای و متخصص از منطقه بازدید و طرحی ارائه کنند که بتوان از طریق آن علاوه بر ایجاد ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری ثبت جهانی درختان دیرزیست کشور به میراث فرهنگی یزد

واگذاری ثبت جهانی درختان دیرزیست کشور به میراث فرهنگی یزد