مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 11:032019-07-20اقتصادي

بیمه بیکاری به کدام کارگران تعلق نمی گیرد؟


در زمینه بیمه بیکاری فعالان چند رشته شغلی هستند که از مزایای بیمه بیکاری محرومند اولین گروه، قشر عظیم رانندگان هستند و پس از آنها کارگران فصلی، - یک کارشناس حوزه کار گفت: در زمینه بیمه بیکاری فعالان چند رشته شغلی هستند که از مزایای بیمه بیکاری محرومند اولین گروه، قشر عظیم رانندگان هستند و پس از آنها کارگران فصلی، ساختمانی، قالیبافان و کارگران باربر هستند.

علی اکبر سیارمه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گذشته مبلغی برای بیمه بیکاری در بودجه پیش بینی می شد تا در مواقع مورد نیاز در حمایت از کارگر بیکار شده اختصاص یابد.

وی ادامه داد: قبلا کارفرماهایی که می خواستند خط تولید را عوض کنند درخواست می دادند و مدت زمان تغییر کاربری را هم قید می کردند و بر اساس آن از مزایای بیمه بیکاری استفاده می کردند و لیست بیمه نیروهای کار ثابتی که به خاطر نوسازی کارگاه غیرفعال شده بودند را به تامین اجتماعی می داند و کارگران به دلیل آن که غیر ارادی از کار بیکار شده بودند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گرفتند.

کارگران فصلی، ساختمانی و قالیبافان محروم از بیمه بیکاری این کارشناس حوزه کار ادامه داد: معتقدم در بحث بیمه بیکاری، کارگران بنگاه ها و کارگاه های کوچک آسیب پذیرترند و باید بیشتر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمه بیکاری به کدام کارگران تعلق نمی گیرد؟

بیمه بیکاری به کدام کارگران تعلق نمی گیرد؟