مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 تیر 1398 ساعت 02:282019-07-18بين الملل

واکنش ظریف به احتمال دیدارش با یکی از اعضای کنگره آمریکا


وزیر امور خارجه ایران درباره اخباری مبنی بر احتمال دیدار با یکی از اعضای کنگره آمریکا، یادآور شد که پیش تر نیز در سفرهایش به نیویورک با برخی نمایندگان کنگره - که نماینده مردم آمریکا هستند، - نه فرستاده دولت این کشور - گفت وگو کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدجواد ظریف عصر پنچشنبه به وقت نیویورک، بعد از دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد، در جمع خبرنگاران درباره برخی خبرهای منتشر شده در رسانه ها مبنی بر احتمال دیدار سناتور رند پال از کنگره آمریکا با وی گفت: در سفرهایی که به نیویورک دارم با نمایندگان کنگره که نمایندگان مردم آمریکا هستند، نه فرستاده دولت این کشور، گفت وگو کرده ام و باز هم این کار را انجام می دهم اما این مسأله را که با چه کسانی گفت وگو می کنم، به خودشان واگذار می کنم تا اعلام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به خروج آمریکا از پیمان ها و نهادهای بین المللی و محدودیت هایی که برای دیپلمات ها ایجاد می کند، آیا لزوم جابجایی مقر سازمان ملل متحد از نیویورک به مکانی دیگر، در اجلاس جنبش عدم تعهد که در ونزوئلا برگزار می شود، مطرح خواهد شد؟ گفت: این مسأله از سال ها پیش در برخی محافل مطرح است، اما بعید می دانم در این اجلاس مطرح شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ظریف به احتمال دیدارش با یکی از اعضای کنگره آمریکا

واکنش ظریف به احتمال دیدارش با یکی از اعضای کنگره آمریکا