مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 15:082019-07-18سياسي

27 بار ابقاء


آیت الله جنتی در حالی در سمت دبیری شورای نگهبان برای بیست و هفتمین سال پیاپی ابقاء شد که از نخستین دوره شکل گیری این نهاد به عنوان عضو فقیه آن حضور داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: در جلسه صبح چهارشنبه شورای نگهبان، انتخابات هیأت رییسه این شورا برگزار شد و آیت الله احمد جنتی با رأی اکثریت اعضا برای یک سال دیگر به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقاء شد.

همچنین در این جلسه، انتخابات قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان نیز برگزار و طی آن عباسعلی کدخدایی به مدت یک سال دیگر در هر دو عنوان باقی ماند.

آیت الله جنتی در حالی در این سمت برای بیست و هفتمین سال پیاپی ابقاء شد که از نخستین دوره شکل گیری این نهاد به عنوان عضو فقیه آن حضور داشته است.

تشکیل نهاد شورای نگهبان که در قانون اساسی سال 58 تصریح شده، در 26 تیرماه سال 59 به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها تأسیس و آغاز به کار کرد.

در دوره اول فعالیت شورای نگهبان که از سال 59 آغاز و در سال 65 پایان یافت، نام آیت‏ الله جنتی به عنوان عضو فقیه این شورا در کنار نام هایی همچون آیت‎الله صافی گلپایگانی، ربانی شیرازی، مهدوی کنی (از سال 60 جانشین مرحوم ربانی شیرازی شد)، محمد مؤمن (سه ساله دوم جانشین مهدوی کنی شد)، غلامرضا رضوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

27 بار ابقاء

27 بار ابقاء