مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 09:382019-07-18بين الملل

سازمان همکاری اسلامی خواستار عدم به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر قدس شد


سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست فوق العاده خود در روز چهارشنبه از تمامی کشورها خواست از هرگونه اقدامی در راستای به رسمیت شناختن ضمنی یا علنی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی اجتناب ورزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزیران خارجه کشورهای اسلامی از تمامی کشورها به ویژه آمریکا و نهادهای بین المللی خواستند به قطعنامه های بین المللی در مورد شهر قدس پایبند باشند.

این سازمان اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا در مورد قدس را به شدت محکوم کرده و آن را نقض صریح قوانین بین المللی دانست که احساسات و عواطف مسلمانان را جریحه دار می کند و موجب تشدید تنش و نزاع در منطقه می شود.

سازمان همکاری اسلامی همچنین تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مقدسات آن به ویژه مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد و خواستار ایجاد صندوقی وقفی برای حمایت از آوارگان فلسطینی شد.

یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز اظهار کرد: این نشست در سایه تشدید سیاست های اسراییل در راستای یهودی سازی قدس و نابودی آثار اسلامی و عربی و تغییر وضعیت تاریخی، قانونی و سیاسی آن به خصوص در سایه تجاوزات مکرر اسراییل به مسجد الاقصی برگزار می شود.

وی خواستار علنی کردن تجاوزات اسراییلی شد که امنیت و صلح جهانی را تهدید می کنند و فرصت های دستیابی به راه حل مسالمت آمیز بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان همکاری اسلامی خواستار عدم به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر قدس شد

سازمان همکاری اسلامی خواستار عدم به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر قدس شد