مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 13:182019-07-17پزشكي

خاک شیر و تخم شربتی ، نوشیدنی مطلوب این روزهای گرم


یک کارشناس تغذیه با اشاره به خاصیت دانه های خاک شیر و تخم شربتی در پیشگیری از کم آبی بدن، گفت: این خاصیت زمانی بروز پیدا می کند که دانه ها فقط همراه آب ساده مصرف شوند، - "خاک شیر" و "تخم شربتی"، نوشیدنی مطلوب این روزهای گرم یک کارشناس تغذیه با اشاره به خاصیت دانه های خاک شیر و تخم شربتی در پیشگیری از کم آبی بدن، گفت: این خاصیت زمانی بروز پیدا می کند که دانه ها فقط همراه آب ساده مصرف شوند، نه بصورت شربت.

فرزاد بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش مصرف خاک شیر و تخم شربتی در روزهای گرم تابستان، گفت: خاک شیر و تخم شربتی دانه هایی هستند که به خاطر خاصیت کلوییدی که دارند جاذب آب بوده و می توانند آب را در اطراف خود نگه دارند.

وی افزود: با مصرف این دانه ها حجم زیادی آب وارد دستگاه گوارش شده و در پیشگیری از کم آبی بدن بسیار مؤثر است.

بابایی خاطرنشان کرد: برخی افراد مصرف این دانه ها را راهکاری برای رفع یبوست می دانند که این امر تنها به خاطر آبی است که اطراف این دانه ها ذخیره می شود و ربطی به ماهیت خود دانه ها نداشته و خود این دانه ها خاصیت ملینی ندارند.

وی به باور دیگر در خصوص دانه تخم شربتی اشاره کرد و افزود: برخی افراد معتقدند این دانه منبع سرشار کلسیم است و برای همین حجم زیادی تخم شربتی مصرف می کنند، درحالیکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک شیر و تخم شربتی ، نوشیدنی مطلوب این روزهای گرم

خاک شیر و تخم شربتی ، نوشیدنی مطلوب این روزهای گرم