مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 10:282019-07-17سياسي

آموزش زبان مادری باید در تعدادی از مدارس استان آغاز شود


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اصل 15 قانون اساسی عنوان کرد: آموزش زبان مادری، یکی از اصول قانونی و مصرح در قانون اساسی است و باید این موضوع در تعدادی از مدارس استان آغاز شود.

- در دانشگاه تبریز رشته آموزش زبان ترکی آذری تدریس می شود و هیچ مشکلی نیز تا کنون، پیش نیامده لذا در مدارس هم می تواند بدون مشکل تدریس شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، این شورا را از جمله شوراهای مهم تصمیم گیر و تصمیم ساز برشمرد و گفت: آموزش و پرورش، زیربنای اصلی تمامی امور است و توجه کافی و اصولی به این حوزه، یک سرمایه گذاری مهم محسوب می شود.

وی افزود: سرپرست وزارت آموزش و پرورش در قالب نامه ای از عملکرد استان در زمینه افزایش سوادآموزی، تشکر کرد و بنده نیز به نوبه خود، قدردان زحمات و تلاش های دست اندرکاران نظام آموزشی استان هستم.

وی ریشه بسیاری از مشکلات فعلی جامعه همچون عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرقت، تخلفات ساختمانی، بی توجهی به فرهنگ آپارتمان نشینی و … را نتیجه توجه اندک به امر آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: توجه کافی به این امر، کاهش و رفع تمامی معضلات و آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت؛ لذا باید اداره کل آموزش و پرورش و تمامی دستگاه های دخیل در امور آموزشی و فرهنگی، اهتمام بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش زبان مادری باید در تعدادی از مدارس استان آغاز شود

آموزش زبان مادری باید در تعدادی از مدارس استان آغاز شود