مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 15:282019-07-16پزشكي

وعده های غذایی نامنظم نیاز فرد معتاد به ماده مخدر را افزایش می دهد


مسئول تغذیه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استعمال دخانیات تاثیر نامطلوب و مخربی بر سلامت ارگان ها می گذارد که آگاهی از اصول صحیح تغذیه ای در پیشگیری از موارد تهدیدکننده سلامت ضروری است.

- شهلا جودت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: اعتیاد به مواد مخدر می تواند تهدید کننده سلامت باشد و در وضعیت تغذیه فرد اثرات نامطلوبی بگذارد.

وی با تأکید بر آگاهی از اصول صحیح تغذیه ای به منظور حفظ سلامت بدن، عنوان کرد: تنظیم تعادل اجابت مزاج و پیشگیری از یبوست عامل مهمی در حفظ سلامت و کارکرد دستگاه گوارش است و مصرف مواد غذایی حاوی فیبر کافی نظیر میوه ها و سبزی های تازه به این افراد توصیه می شود.

وی تصریح کرد: استفاده از گروه اصلی نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغزها و سبزیجات و میوه ها به میزان کافی و متعادل در روز ضروری است.

وی تاکید کرد: برای رفع کم اشتهایی تعداد وعده های غذایی را افزایش و حجم غذا را کاهش دهید تا به تدریج اشتهای کافی برای صرف غذا پیدا کنید.

وی اظهار کرد: وعده های غذایی نامنظم یا حذف میان وعده سبب افزایش نیاز فرد دارای اعتیاد به مواد مخدر شده و خطر اعتیاد مجدد را افزایش می دهد و برای بهبود اختلالات تغذیه ای باید تغییرات فرد کنترل و پیگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده های غذایی نامنظم نیاز فرد معتاد به ماده مخدر را افزایش می دهد

وعده های غذایی نامنظم نیاز فرد معتاد به ماده مخدر را افزایش می دهد