مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 13:332019-07-16پزشكي

اجرای برنامه عملیاتی بهبود تغذیه در هشت استان کشور


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت:بر اساس برنامه های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی ازاین استان ها است، - در اولویت برنامه ریزی عملیاتی بهبود تغذیه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا عبداللهی در سفر به زاهدان و در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت، آموزش های کارشناسی به زبان های بومی و محلی را از بهترین تکنیک های ارتقای سواد تغذیه ای در کشور عنوان کرد و گفت: تکنیک های آموزشی کارشناسان تغذیه با زبان های محلی در استان سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است.

وی با اشاره به اینکه مصرف شکر و غذاهای پرچرب به عنوان دو الگوی غذایی نامناسب در ایران رواج بیشتری دارد، خاطر نشان کرد: برخی از الگوهای نامناسب غذایی مردم، مهم ترین عامل خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت، بیماری های قلبی-عروقی، سرطان ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.

وی ادامه داد: تا 30 درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدن باید از چربی ها تامین شود و دریافت بیش از این مقدار چربی، منجر به اضافه وزن، چاقی و حرکت کردن به سمت بیماری ها و ریسک فاکتورهای بیماری زا خواهد شد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس برنامه های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه عملیاتی بهبود تغذیه در هشت استان کشور

اجرای برنامه عملیاتی بهبود تغذیه در هشت استان کشور