مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 12:332019-07-16بين الملل

وزیر دفاع ژاپن: قصد اعزام نیرو به خاورمیانه را نداریم


وزیر دفاع ژاپن گفت که کشورش هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به خلیج فارس و پیوستن به ائتلاف ادعایی آمریکا با بهانه تامین امنیت کشتیرانی در منطقه را ندارد.

- وزیر دفاع ژاپن گفت که کشورش هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به خلیج فارس و پیوستن به ائتلاف ادعایی آمریکا با بهانه "تامین امنیت کشتیرانی در منطقه" را ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر گزارش خبرگزاری کیودو، تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن امروز (سه شنبه) گفت که هیچ قصدی برای اعزام نیرو به خاورمیانه برای پیوستن به ائتلافی که آمریکا مدعی است برای تامین امنیت کشتیرانی در آب های خلیج فارس به راه می اندازد، ندارد.

آمریکا پس از هدف قرار گرفتن دو نفتکش در تنگه هرمز که یکی متعلق به ژاپن بود، اعلام کرد که قصد دارد برای تضمین عبور و مرور آزاد از تنگه هرمز یک ائتلاف جهانی راه بیندازد.

واشنگتن ایران را به دست داشتن در این ماجرا متهم کرده است.

وزیر دفاع ژاپن افزود: هیچ حمله مشابه دیگری اتفاق نیفتاده است و به نظر می رسد که آن تهدیدات علیه ژاپن در این منطقه موقتی و گذرا بود.

وی همچنین بر اهمیت ادامه تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش ها در خاورمیانه تاکید کرد.

تنش ها میان ایران و آمریکا پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای و سیاست واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری بر تهران افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع ژاپن: قصد اعزام نیرو به خاورمیانه را نداریم

وزیر دفاع ژاپن: قصد اعزام نیرو به خاورمیانه را نداریم