مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 08:382019-07-16اجتماعي

هاله حرارتی دریاچه ارومیه، ایده فرضی نیست/ افزایش 4 درجه ای دمای تبریز در 60 سال


عضو هیات علمی گروه آب و هواشناسی دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه هاله حرارتی دریاچه ارومیه یک ایده فرضی و شخصی نیست، گفت: تصاویر ماهواره ای، - آمار و ارقام بارش و استناد به بنیان ها و قوانین علمی نیز این پدیده را نشان داده و ثابت می کنند.

دکتر بهروز ساری صراف در گفت وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مطرح کردن هاله حرارتی دریاچه ارومیه و نقد، سوال و توضیحات مکرر در مورد آن سبب شد تا مطالعات جدیدی انجام گرفته و ایده های جدیدی مطرح شود، در حالی که عکس های ماهواره ای، انحنا و قوس گرفتن توده های هوا هنگام رسیدن به آذربایجان را نشان می دهند، نمی توان ایده هاله حرارتی را به راحتی انکار کرد.

هاله حرارتی می تواند یکی از عوامل جا به جا شدن کانال های هوایی باشد وی اضافه کرد: هاله حرارتی می تواند یکی از عوامل جا بجا شدن کانال های هوایی باشد، همه ما عناوین جزیره حرارتی و این ورژن (وارونگی دما) را شنیده ایم، در این پدیده امواج حرارتی سطح زمین به طرف ارتفاعات صعود کرده و به علت عدم جابجایی و حرکات اتمسفری، پدیده ای را خلق می کند که از آن به عنوان جزیزه حرارتی شهرها یاد می کنند.

صراف تاکید کرد: علت اصلی جزایر گرمایی شهری تغییر سطح زمین بر اثر توسعه شهری بوده و گذشته از تأثیر بر دما، جزایر گرمایی می توانند تأثیرات فرعی بر ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاله حرارتی دریاچه ارومیه، ایده فرضی نیست/ افزایش 4 درجه ای دمای تبریز در 60 سال

هاله حرارتی دریاچه ارومیه، ایده فرضی نیست/ افزایش 4 درجه ای دمای تبریز در 60 سال