مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 00:282019-07-15پزشكي

هفت شیوه روان درمانی در مثنوی


شیوه ها و روش های گوناگونی وجود دارد که با استفاده از آن می توان گنجایش روانی افراد را افزایش داد تا بتوانند بر مشکلات روحی-روانی خود فائق آیند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اندیشمندان حوزه روانشناسی در آثار خود، نظریه ها و روش های روان درمانی بسیاری را ارائه کرده اند.

جالب این جاست که بزرگ مردی چون مولوی نیز قرن ها پیش و با روشی منحصربه فرد، بسیاری از شیوه ها و روش های روان درمانی، مطرح و شناخته شده امروزی را در مثنوی به کار برده است.

آنچه مولوی را از دیگر روان درمانگران متمایز می سازد، انتخاب شیوه های هنرمندانه و نامحسوس در ارائه راهکارهای درمانی به مخاطب است.

یافتن شیوه ها و نظریه های روان درمانی در اثر ارزشمند مثنوی گواه این است که قرن ها قبل از انتشار نظریه های انسان شناسی و روان درمانی از سوی دانشمندان غربی، بزرگ مردی چون مولانا که دست پرورده عرفان ناب اسلامی است به بعُد روحی-روانی انسان سالم توجه خاص داشته و برای تأمین آن راهکارهای ارزنده ای به کار گرفته است.

1.

شعردرمانی یکی از این شیوه های هنری مؤثر، شعردرمانی است.

شعردرمانی یک هنر درمانی خلّاق است که شعر و دیگر شکل های برانگیزنده ادبیات را برای رسیدن به اهداف درمانی و رشد شخصی به کار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت شیوه روان درمانی در مثنوی

هفت شیوه روان درمانی در مثنوی