مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 تیر 1398 ساعت 11:332019-07-15اقتصادي

ارز نفتی به نفت برگشت


صندوق توسعه ملی که ادامه حیات آن به ارزهای نفتی وابسته است و ذخایر خود را از این محل تامین می کند، مکلف شده حامی صنایع مربوط به تامین کنندگان ارزی خود در حوزه نفت و گاز باشد؛ - به گونه ای که باید سهم بیشتری از تسهیلات ارزی به این بخش اختصاص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصوبه اخیر مجلس در رابطه با طرح حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی با این تکلیف همراه بود که تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه و حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی اختصاص پیدا کند.

در حالی منابع ارزی صندوق توسعه ملی باید به سمت صنایع نفتی و گازی بیشتر حرکت کند که این صندوق ذخایر خود را از محل فرآورده های نفت و گاز تأمین می کند و از سال 1390 تاکنون طبق قانون، هر ساله سهمی از درآمدهای ارزی وارد صندوق توسعه ملی شده تا ضمن ذخیره ای برای نسل های آینده کمکی برای توسعه کشور باشد.

تکلیف صندوق برای اختصاص تسهیلات به منظور حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی مشروط شده به اینکه باید در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه و با اذن مقام معظم رهبری انجام شود.

همچنین طبق مصوبه مجلس شروطی برای تنفس خوراک تخصیصی به طرح های مربوط به توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی تعیین شد؛ به طوری که درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز نفتی به نفت برگشت

ارز نفتی به نفت برگشت