مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 تیر 1398 ساعت 12:082019-07-14اقتصادي

جزییات 12 ماه رفت و آمد ارزی


در سال گذشته و در دوران تغییر سیاست ارزی، حدود 42 میلیارد دلار برای واردات از کشور خارج شد و در مقابل صادرات 39 میلیارد دلاری وجود دارد که از این رقم هم با وجود تکلیف برای ورود به چرخه اقتصادی، - ظاهرا حدود 60 درصد برگشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال 1397 دوران جدیدی در حوزه ارزی بود و در وضعیت بی ثبات بازار ارز، دولت دست به تغییر سیاست قبلی زد.

جدای از این که تا چه حد تصمیمات اخذ شده کارشناسی و منطقی بود، در همان ماه ابتدایی سال نرخ های متفاوت ارز را از دستور کار خارج کرد و تنها تجارت را با ارز 4200 تومانی مجاز دانست؛ به گونه ای که باید تمامی واردات بر اساس ثبت سفارش و نرخ 4,200 تومان انجام می شد.

اما از سوی دیگر قیمت ارزی که در بازار حدود 6,000 تومان بود و در فاصله ای کوتاه نرخ های بالاتر از 10 هزار را تجربه کرد، موجب شد فضای جذابی برای واردکنندگان ایجاد شود و همه کسانی که تا آن زمان حتی واردات را با نرخ بازار آزاد انجام می دادند و از دلار مبادله ای استفاده نمی کردند، از ارز ارزان قیمت 4200 تومانی برای واردات بهره مند شده و از اختلاف ارزی استفاده کنند.

این در حالی است که در آن زمان و بعد از اجرایی شدن سیاست ارزی دولت، حجم بالایی از واردات انجام شد و کارشناسان نسبت به باز شدن درهای واردات و هدر رفت ارز با توجه به حراج ارز 4200 تومانی هشدار دادند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات 12 ماه رفت و آمد ارزی

جزییات 12 ماه رفت و آمد ارزی