مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 تیر 1398 ساعت 09:232019-07-13اقتصادي

آگاهی از خطر خشک شدن دریاچه ارومیه چقدر در رفتار کشاورزان اثرگذار است؟


نتایج پژوهش ها نشان می دهد باوجود این که کشاورزان خطر خشک شدن دریاچه ارومیه را درک کرده اند؛ این ادراک منجر به انجام رفتارهای عملی کاهش ریسک در سطح قابل قبول نشده است.

- عکس تزیینی است نتایج پژوهش ها نشان می دهد باوجود این که کشاورزان خطر خشک شدن دریاچه ارومیه را درک کرده اند؛ این ادراک منجر به انجام رفتارهای عملی کاهش ریسک در سطح قابل قبول نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خشکسالی پرهزینه ترین بلای طبیعی به لحاظ کاهش تولیدات کشاورزی و رنج و عذاب روستاییان به شمار می رود.

از جمله معضلات طبیعی که از حدود دو دهه پیش در ایران اتفاق افتاده است خشکسالی دریاچه ارومیه است.

بررسی های کارشناسی مشخص کرده که امروزه اثرات خشکسالی دریاچه ارومیه به صورت سرمازدگی محصولات کشاورزی، تلفات دام های روستاییان، افزایش سرطان دستگاه تنفسی و گوارشی انسان، مشکلات و بیماری های پوستی، کاهش کیفیت خاک و افزایش شوری آن، افت شدید آب سفره های زیرزمینی، تخلیه روستاها و مهاجرت به مناطق شهری و ناهنجاری های اجتماعی بروز یافته است.

در پژوهشی که علی مجنونی توتاخانه و محمد ظاهری انجام داده اند آمده است: درک اهمیت خشکسالی توسط روستاییان و تنظیم رفتارهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در راستای کاهش ریسک خشکسالی به عنوان یکی از راهکارهای جدید و موفق در کاهش اثرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آگاهی از خطر خشک شدن دریاچه ارومیه چقدر در رفتار کشاورزان اثرگذار است؟

آگاهی از خطر خشک شدن دریاچه ارومیه چقدر در رفتار کشاورزان اثرگذار است؟