مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 تیر 1398 ساعت 12:342019-07-10دانش

روشی برای ترمیم ضایعات غضروفی بر پایه جوهر های زیستی ارائه شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ علی مختارزاده، فارغ التحصیل رشته مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخیرا در مطالعات خود با استفاده از جوهر زیستی ترکیبی موفق به ارائه روشی برای ترمیم ضایعات غضروفی و استخوانی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ علی مختارزاده، فارغ التحصیل رشته مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بافت استئوکندرال بافت (غضروف- استخوان) می تواند بر اثر عوامل مختلفی همچون وزن زیاد و سوابق ژنتیکی دچار آسیب شود، و به دلیل شرایط بیولوژیک خاص این بافت، از جمله عدم وجود رگ های خونی و عصب در فاز غضروفی، فرایند ترمیم طبیعی در آن با مشکلاتی رو برو است.

مختارزاده اظهار کرد: از سوی دیگر معماری، مواد زیستی موجود در ماتریس خارج سلولی و اندازه و جهت گیری آن ها و همچنین اندازه و نوع سلول های این بافت به صورت گرادیانی (از بخش استخوانی به بخش غضروفی) تغییر می کند.

مختارزاده با تاکید بر ضرورت استفاده از روش های ترمیمی مهندسی بافت در این بافت، افزود: طراحی داربست هایی که مواد تشکیل دهنده و خواص مختلف آن ها به صورت گرادیانی تغییر کنند، برای تحقق تقلید زیستی که از رویکرد های مهندسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی برای ترمیم ضایعات غضروفی بر پایه جوهر های زیستی ارائه شد

روشی برای ترمیم ضایعات غضروفی بر پایه جوهر های زیستی ارائه شد