مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 تیر 1398 ساعت 12:042019-07-07اقتصادي

شعار روز بدون پلاستیک: «کمی کمتر کیسه پلاستیکی مصرف کنیم»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صدرالدین علی پور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه ایران در میان 10 کشور پر مصرف مواد پلاستیکی و نایلون قرار دارد، - شعار روز بدون پلاستیک: کمی کمتر کیسه پلاستیکی مصرف کنیم روز بدون کیسه پلاستیکی 21 تیر سال 98 با شعار کمی کمتر کیسه پلاستیکی مصرف کنیم در سطح شهر تهران اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صدرالدین علی پور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه ایران در میان 10 کشور پر مصرف مواد پلاستیکی و نایلون قرار دارد، گفت: طبق آمار، روزانه بیش از سه هزار تن و سالانه حدود یک میلیون تن در کشور پلاستیک مصرف می شود.

وی افزود: مصرف پلاستیک و تبعات محیط زیستی آن موضوعی جهانی شده است، از این رو اتحادیه اروپا با توجه به اهمیت مقابله با آلاینده های پلاستیکی ضمن ارائه پیشنهاد ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف خواستار جمع آوری بطری های پلاستیکی تا سال 2025 شده است.

علی پور خاطرنشان ساخت: وجود مواد افزودنی کنترل نشده در ظروف یکبار مصرف پلیمری، بروز سرطان و بیماری های صعب العلاج در اثر تماس مستقیم پلاستیک با مواد غذایی داغ، بروز بیماری های ریوی و گوارشی، افزایش جانوران موذی و حشرات از جمله موش و مگس به دلیل حفظ رطوبت و مواد غذایی در زباله در اثر وجود موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعار روز بدون پلاستیک: «کمی کمتر کیسه پلاستیکی مصرف کنیم»

شعار روز بدون پلاستیک: «کمی کمتر کیسه پلاستیکی مصرف کنیم»