مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 تیر 1398 ساعت 14:482019-06-27سياسي

پارلمان قرقیزستان مصونیت قضایی رییس جمهور پیشین را لغو کرد


پارلمان قرقیزستان امروز پنجشنبه با اکثریت آرا رأی به لغو مصونیت قضایی الماس بیگ آتامبایف، رییس جمهور پیشین قرقیزستان به دنبال متهم شدن او به فساد و دیگر اتهامات از سوی یک کمیسیون پارلمانی داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این رای گیری از مجموع 110 قانونگذار پارلمان قرقیزستان 103 نفر رأی به برداشته شدن وضعیت رییس جمهور سابق از آتامبایف دادند و معنی آن این است که او به صورت خودکار مصونیت قضایی خود را از دست می دهد.

این اتفاق چند روز بعد از آن می افتد که پارلمان قرقیزستان یک فهرست از اتهامات علیه آتامبایف را نزد دفتر دادستان کل این کشور فرستاد.

این فهرست از سوی یک کمیسیون پارلمانی ویژه تهیه شده و اکثریت قانون گذاران آن را تصویب کرده بودند.

بر اساس اعلام پارلمان قرقیزستان، آتامبایف از بابت طرح مدرنیزه سازی نیروگاه برق حرارتی بیشکک و در عین حال از بابت چند اتهام دیگر شامل اقدام غیرقانونی در آزاد کردن یک مجرم امنیتی به نام عزیز باتوکایف از زندان با استناد به اسناد پزشکی جعلی، اقدام غیرقانونی در تغییر شکل اراضی، غصب قدرت متهم دانسته شد.

روز سه شنبه گذشته نیز دفتر دادستانی قرقیزستان اعلام کرد که با بخشی از اتهامات این کمیسیون پارلمانی علیه آتامبایف موافق بوده و از آن حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان قرقیزستان مصونیت قضایی رییس جمهور پیشین را لغو کرد

پارلمان قرقیزستان مصونیت قضایی رییس جمهور پیشین را لغو کرد