مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 14:232019-06-26اجتماعي

تخریب باغستان بزرگ ترین خیانت به نسل آینده است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: به هیچ عنوان باغستان در عرصه شهری قرار نخواهد گرفت، سوداگرانی که خسارت می زنند به غیر از اینکه نسل بعدی را از این مواهب و هوای پاک محروم می کنند به نتیجه دیگری نمی رسند.

- علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: عرصه باغستان عرصه وسیعی است که مالک های شخصی دارد و بودجه دولتی و بودجه عمومی شهرداری برای حفظ این عرصه مطلوب نیست، درواقع در فرآیند توسعه پایدار، هیچ دلیل و توجیهی برای اینکه در یک عرصه خصوصی بودجه دولتی وارد شود وجود ندارد.

وی افزود: تمام دستگاه های حاکمیتی از جمله میراث فرهنگی باید کمک کنیم تا ضوابط مناسبی برای استفاده از باغستان و حیات باغستان تبیین شود، تا مالکین بتوانند به نحو مناسبی از این عرصه در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بهره مند شوند و در حفظ و نگهداری این عرصه کوشا باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار کرد: میراث فرهنگی این عرصه را به ثبت رسانده است تا بتوانیم برای نسل آینده حفظ کنیم، این رسالتی است که بر عهده سازمان است و این طرح در سال 93 به ثبت ملی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب باغستان بزرگ ترین خیانت به نسل آینده است

تخریب باغستان بزرگ ترین خیانت به نسل آینده است