مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 13:232019-06-26بين الملل

سفیر پیشین ایران در اردن: طرح معامله قرن هم یک دروغ و فریب بیش نیست


سفیر پیشین ایران در اردن با بیان این که آمریکا به عنوان ابزار و اهرم فشار و آلترناتیو اسراییل برای توسعه به شمار می رود گفت: نشست بحرین شکست خورد و طرح معامله قرن هم یک دروغ و فریب بیش نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی فردوسی پور در نشست بررسی امکان و عدم امکان اجرای معامله قرن و راهبرد محور مقاومت اظهار کرد: در شکل گیری و تکوین رژیم صهیونیستی سه مؤلفه ایدئولوژی، امنیت سازی و ایدئولوژی- امنیت را می توان در نظر گرفت.

صهیونیست ها تلاش کردند که بتوانند اهداف خود را در قالب طرح بالفور جدید شکل دهند اما نه در تجزیه روسیه موفق شدند و نه در عراق توانستند توطئه خود را پیاده سازی کنند.

وی تصریح کرد: آنها در جنگ های مختلفی که شکل دادند به دنبال امنیت سازی برای سرزمین های اشغالی خود بودند در سال 1967 مبنای اشغالگری 20 درصد تحت سیطره صهیونیست ها و 80 درصد در تصرف فلسطینی ها بود اما بعد از آن ورق برگشت و 80 درصد سرزمین های فلسطینی در سیطره صهیونیست ها قرار گرفت.

سفیر پیشین ایران در اردن همچنین بیان کرد: صهیونیست ها از کمپ دیوید تا اسلو به صورت مخفیانه شروع به مذاکره کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که مهندسی معکوس اتفاق افتاد و جمهوری اسلامی ایران امنیت سازی را پیگیری کرد و همچنین گروه های جهادی مانند حزب الله، جنبش جهاد اسلامی و جن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر پیشین ایران در اردن: طرح معامله قرن هم یک دروغ و فریب بیش نیست

سفیر پیشین ایران در اردن: طرح معامله قرن هم یک دروغ و فریب بیش نیست