مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 02:182019-06-25بين الملل

پامپئو: هنوز زمان بندی مشخصی برای خروج از افغانستان نداریم


وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر غیرمنتظره خود به کابل، گفت: باید تصریح کنم که هنوز برنامه زمان بندی مشخصی برای خروج از افغانستان نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که از روز دوشنبه و برای دیدار مقام های ارشد عربستان و امارات در خاورمیانه به سر می برد، پس از ترک ابوظبی به مقصد هند، در توقفی اعلام نشده، وارد کابل شد و با محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این دیدار با اشاره به مذاکرات کشورش و سران گروه طالبان گفت: با وجود این که ما برای طالبان روشن کرده ایم که برای خروج از افغانستان آماده شده ایم ولی باید تصریح کنم که هنوز برنامه زمانبندی مشخصی برای این اقدام نداریم.

با این وجود، پامپئو ابراز امیدواری کرد که پیش نویس اولیه متن تعهدات طالبان در قبال دولت و ملت افغانستان و برای همکاری با آنها به زودی نهایی خواهد شد و از آن پس دیگر افغانستان هیچ گاه برای تروریست ها امن نخواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورو نیوز، او خاطر نشان کرد که آمریکا در جریان مذاکره با طالبان به هیچ عنوان نمایندگی مردم و دولت افغانستان را بر عهده ندارد و تنها در باب مساله تروریسم و حضور نیروهای خارجی در افغانستان با این گروه گفت وگو می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو: هنوز زمان بندی مشخصی برای خروج از افغانستان نداریم

پامپئو: هنوز زمان بندی مشخصی برای خروج از افغانستان نداریم