مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 تیر 1398 ساعت 10:432019-06-25اقتصادي

متوسط میزان مصرف بنزین کشور اعلام شد


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر این که سیاستگزاران باید همیشه نسبت به مصرف بنزین در کشور حساس باشند، گفت: تا زمانی که در بودجه کشور محلی برای واردات بنزین یا درآمدی برای کشور از محل صادرات آن در نظر گرفته نشده باشد، - سیاستگزاران نسبت به هشدارهای افزایش مصرف واکنشی نشان نمی دهند و در واقع نسبت به آن حساسیت ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا صادق آبادی - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران - با بیان این که هم اکنون متوسط میزان مصرف بنزین کشور حدود 94 میلیون لیتر در روز است، تاکید کرد: ظرفیت تولید این محصول در کشور حدود 110 میلیون لیتر در روز است که از این میزان بنزین حدود 90 میلیون لیتر آن با گوگرد کمتر از 50 و 10 پی پی ام تولید می شود که در منطقه کم نظیر است.

وی هم چنین درباره میزان تولید نفت گاز کشور نیز گفت: روزانه حدود 115 میلیون لیتر نفت گاز در کشور تولید می شود که حدود 40 درصد آن با استاندارد یورو 4 و 5 است و یک جهش در رشد کیفی نفت گاز به حساب می آید که بی سابقه است.

صادق آبادی با اشاره به این که سال گذشته ایران از فهرست کشورهای وارد کننده بنزین خارج شده است، گفت: برای کاهش مصرف بنزین کشور نیز می توان در مرحله اول به تولید و استفاده از خودروهای کم مصرف روی آورد، سیاست بعدی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متوسط میزان مصرف بنزین کشور اعلام شد

متوسط میزان مصرف بنزین کشور اعلام شد