مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 تیر 1398 ساعت 15:032019-06-24سياسي

کتاب های خطی 600 ساله در قزوین، وقف آستان قدس رضوی شد


یک خیر قزوینی در اقدامی قابل تحسین تعداد 196 کتاب خطی ارزشمند فقهی و 30 جلد کتاب چاپی خود را وقف آستان قدس رضوی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بی شک یکی از استان هایی پیشتاز در حوزه وقف را می توان استان قزوین دانست که قدیمی ترین وقف ثبت شده در کشور را به خود اختصاص داده است.

در این راستا در تازه ترین اقدام وقفی با ارزش، سید علی ضوابط اصول ملقب به فهول قزوینی از شهروندان قزوینی 196 کتاب خطی خود را وقف آستان قدس رضوی کرد.

این کتاب ها متعلق به چهار نسل گذشته وی یعنی پدر پدربزرگش سید علی اکبر موسوی قزوینی است که نزدیک به 600 سال قدمت دارند و طبق وصیت نامه ی پدران این خیر قزوینی که از نویسندگان شایسته بودند و زحمت جمع آوری کتب علمی و معنوی را به عهده داشتند این کتب خطی وقف دانشمندان و طلاب دینی شده است.

این کتاب ها با موضوعات تفسیر قرآن، فقه، دعا و مناجات شامل برخی دست نوشته های علمی، معنوی، تفسیر جلالی، ادبیات عرب، صرف و میر، فلسفه زیارت عاشورا، جوامع الکریم و کتب تاریخی است.

این شهروند قزوینی این کتاب های ارزشمند که برخی نسخه های کتب تک چاپ بوده و ارزش میلیاردی دارد را وقف آستان قدس رضوی کرده است.

کتب موقوفی علاوه بر علوم مکتوب خود سید رضی به تعداد سه جلد با نام های اوصول فقه، انوارالهدایه و الوظایف و مرتبط به مسائل فقهی و اعتقادی، شامل دست ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب های خطی 600 ساله در قزوین، وقف آستان قدس رضوی شد

کتاب های خطی 600 ساله در قزوین، وقف آستان قدس رضوی شد