مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 تیر 1398 ساعت 13:582019-06-24سياسي

اندازه شناسی بخش مهمی از توسعه است


​​​​​​​رییس سازمان ملی استاندارد ایران معتقد است با توجه به حضور طولانی مدت ایران در عرصه استاندارد باید جدیدترین روش ها و ابزارهایی که در این عرصه مورد استفاده قرار می گیرد از جمله اندازه شناسی، - در کشورمان اجرایی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیره پیروزبخت صبح امروز (دوشنبه) در همایش اندازه شناسی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: اندازه شناسی رکنی بسیار مهم در عرصه استاندارد است و امروز تمامی کشورهای توسعه یافته برای این حوزه، برنامه ریزی های جدی داشته اند.

از این رو ایران در عرصه استاندارد باید تلاش کند راهی جدی در این حوزه گشوده و در جریان همین مسیر راه خود را ادامه دهد.

به گفته وی، میزان اهمیت اندازه شناسی تا حدی است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته که در آنها بخش خصوصی محوریت اقتصاد را در اختیار دارد، مؤسسات اندازه شناسی در دست دولت است و به طور خاص با نظارت های دولتی پیگیری می شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این که در قانون جدید نظام استاندارد، به اندازه شناسی به عنوان یک حوزه مهم توجه شده است، گفت: از نظر ما این حوزه، بخش مهمی از توسعه به شمار می رود.

در کنار آن ما در فرهنگ مان موضوع حق الناس را داریم که بهترین شیوه ها برای رعایت آن استفاده از جدیدترین شیوه ها در اندازه شناسی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندازه شناسی بخش مهمی از توسعه است

اندازه شناسی بخش مهمی از توسعه است