مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 خرداد 1398 ساعت 13:252019-06-20دانش

نظریه گرانش از نیوتن تا هاوکینگ


استاد دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست شاخه فیزیک فرهنگستان علوم با اشاره به این که دانشمندان ایرانی در پیشرفت های نوین علم فیزیک سهم داشته اند، - عکس تزیینی است استاد دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست شاخه فیزیک فرهنگستان علوم با اشاره به این که دانشمندان ایرانی در پیشرفت های نوین علم فیزیک سهم داشته اند، به ارائه سخنرانی با عنوان "نظریه گرانش از نیوتن تا هاوکینگ" پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نعمت الله ریاضی در پنجمین دوره تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته علوم پایه که امروز (پنجشنبه ) در فرهنگستان علوم برگزار شد، به ارائه سخنرانی با عنوان نظریه گرانش از نیوتون تا هاوکینگ پرداخت و در این باره خاطر نشان کرد: سه اکتشاف بزرگ در دهه های اخیر کشف انبساط شتاب دار کیهان، کشف امواج گرانشی ناشی از ادغام سیاه چاله ها و نخستین تصویر برداری از نواحی اطراف و سایه سیاه چاله فوق سنگین کهکشان M87 بوده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به مفهوم گرانش در این باره توضیح داد: گرانش عامل پیوند ما به سطح زمین، عامل تشکیل دهنده ستارگان و سیارات و نگه داشتن جو زمین و سیارات است.

سرپرست شاخه فیزیک فرهنگستان علوم در بخش دیگری از صحبت های خود، ادامه داد: سیارات یا قمرهای دارای جرم کم فاقد جو هستند و سیارات غول پیکری مانند مشتری و زحل حتی گازهای هیدروژن و هلیوم را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه گرانش از نیوتن تا هاوکینگ

نظریه گرانش از نیوتن تا هاوکینگ