مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 خرداد 1398 ساعت 11:302019-06-20پزشكي

ارتباط مستقیم 30 درصد مرگ های ناشی از سرطان با دخانیات


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه سرعت رشد ابتلاء به سرطان در کشور به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: 30 درصد مرگ های ناشی از سرطان در کشور مستقیماً با مصرف دخانیات در ارتباط است.

- دکتر مهدی حسینی زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری هفته ملی بدون دخانیات از 25 تا 31 خردادماه اظهار کرد: هر ساله به مناسبت بزرگداشت روز جهانی و هفته ملی بدون دخانیات، فعالیت های ارزنده ای در خصوص ایجاد همکاری و حمایت طلبی با هدف اجرای سیاستهای کلی مؤثر جهت کاهش مصرف دخانیات در سراسر کشور انجام می شود.

وی افزود: روز جهانی و هفته ملی بدون دخانیات در سال 2019 از 25 تا 31 خردادماه با شعار سازمان جهانی بهداشت اجازه ندهید دخانیات نفس شما را بگیرد و شعار ملی اماکن عمومی بدون دخانیات، حق شهروندی به سراسر کشور ابلاغ شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اثرات دخانیات بر سلامتی، گفت: با توجه به اینکه در حال اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا هم هستیم، باید یادآور رابطه فشار خون با مصرف دخانیات شد.

ثابت شده است که مصرف هر نوع دخانیات چه سیگار و چه قلیان، احتمال به وجود آمدن پلاک ها در عروق را بین دو تا هشت برابر افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط مستقیم 30 درصد مرگ های ناشی از سرطان با دخانیات

ارتباط مستقیم 30 درصد مرگ های ناشی از سرطان با دخانیات