مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 ساعت 14:002019-06-19پزشكي

افسردگی زمینه ساز اعتیاد و طلاق


مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: ابتلاء به افسردگی عامل بسیاری از ناهنجاری های جامعه از جمله اعتیاد و طلاق است.

- زهرا یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا، گفت: در سال 92 توسط وزارت بهداشت تحقیقی در مورد افسردگی انجام شد که نتیجه آن نشان می داد یک چهارم افراد جامعه به یکی از اختلالات روانی مبتلا و از هر هفت نفر، یک شهروند افسردگی دارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری موارد با ریشه یابی علت طلاق، اعتیاد و سایر ناهنجاری های جامعه به افسردگی می رسیم، خاطرنشان کرد: در صورت ابتلاء به این بیماری فرد از زندگی لذت نمی برد و حس خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه فرد برای کسب آرامش به استفاده از مواد مخدر پناه می برد، ادامه داد: اگر افسردگی به موقع شناسایی شود، با درمان دارویی و جلسات روانشناختی از عوارض خطرناک آن جلوگیری می شود.

مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه تشخیص علائم افسردگی بسیار مهم است، احساس غمگین بودن، علاقه نداشتن به انجام کارهای سابق، افزایش یا کاهش اشتها، افزایش یا کاهش خواب، احساس اضطراب و بی قراری، پوچی، بی ارزشی، احساس گناه و افکار خودکشی را از نشانه های ابتلاء به این بیماری ذکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی زمینه ساز اعتیاد و طلاق

افسردگی زمینه ساز اعتیاد و طلاق