مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 ساعت 09:302019-06-19اجتماعي

سمفونی شبانه ای که برای بوشهری ها خوش شانسی می آورد!


بیشتر به خاطر صدایی که تولید می کنند معروف هستند، جیر جیر همان سمفونی معروف شبانه ای که قدیم ترها برخی می گفتند نشانه ای از خوش شانسی است.

- بیشتر به خاطر صدایی که تولید می کنند معروف هستند، "جیر جیر" همان سمفونی معروف شبانه ای که قدیم ترها برخی می گفتند نشانه ای از خوش شانسی است.

طی روزهای گذشته در برخی مناطق استان بوشهر شاهد فراوانی جیرجیرک های سیاه و پر سر و صدا بوده ایم که با ورود به منازل آسایش را از شهروندان سلب کرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در کارگروه مخاطرات استان به موضوع جیرجیرک ها پرداخته شده است اما طبق تحقیقات انجام شده این حشرات سمی و یا خطرناک نیستند و تنها از حیث مزاحمت و ورود به منازل در برخی از نقاط ایجاد مشکل می کنند.

عمر تقریبی جیرجیرک ها سه ماه است هجوم این نوع از جیرجیرک سیاه به شهرهای مختلف استان بوشهر علاوه بر سلب آسایش شهروندان در ساعات شب باعث نگرانی کشاورزان منطقه نیز شده است.

فرهاد قلی نژاد در این باره می گوید: عمر تقریبی این جیرجیرک ها سه ماه است و خود به خود رو به کاهش رفته و تلفات دارند، و با افزایش دما تلفات این حشرات نیز بیشتر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمفونی شبانه ای که برای بوشهری ها خوش شانسی می آورد!

سمفونی شبانه ای که برای بوشهری ها خوش شانسی می آورد!