مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 ساعت 06:452019-06-19سياسي

حماسه «گردان 153»


با رشادت و دلاوری پرسنل گردان و رزمندگان مردمی آغاز شده بود ضمن تقدیم تعدادی شهید، دشمن متجاوز به عقب رانده شد.

دشمن با پذیرفتن تعدادی تلفات و از دست دادن ادوات زرهی و وسایل خود به شمال بهمنشیر عقب نشینی کرد، - در لاک دفاعی فرو رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابراهیم بانژاد در آذر 1328 در شهرستان مشهد متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همان شهرستان گذراند.

به علت شور و شوق فراوان به حرفه مقدس نظامی گری در سال 1349 به دانشگاه افسری آمد و در سال 1352 با درجه ستوان دومی توپخانه فارغ التحصیل شد.

دوره های یک ساله مقدماتی و عالی توپخانه را در مرکز آموزش توپخانه اصفهان گذراند، دوره فرماندهی ستاد را در دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) با موفقیت طی و موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس نظامی شد.

فرماندهی آتشبار، رییس رکن سوم گردان توپخانه، فرماندهی گردان توپخانه، رییس رکن چهارم قرارگاه عملیاتی شمال شرق مسئولیت هایی هستند که پس از آغاز جنگ به عهده داشت.

وی یکی از افسران و جانبازان زبده توپخانه است و در طی دوران جنگ تحمیلی به دلیل رشادت و دلاوری به دریافت ارشدیت نظامی مفتخر شد.

این کهنه سرباز ارتشی در خاطره ای از قهرمانی گردان 153 در عملیات ثامن الائمه (ع) روایت می کند: در تاریخ 19/‏07/‏59‬ طی یک دستور آگهی مقرر شد گردان 153 پیاده به اضافه یک آتشبار از گردان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماسه «گردان 153»

حماسه «گردان 153»