مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 08:552019-06-18پزشكي

800 بیمار دیالیزی در سیستان و بلوچستان منتظر پیوند کلیه


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در حال حاضر بیش از 800 بیمار دیالیزی در استان سیستان و بلوچستان زندگی می کنند که می توانند با دریافت کلیه یک زندگی نسبتا عادی را از سر بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر قاسم میری علی آباد افزود: تکنیک دیالیز با حذف مواد سمی از خون بیمارانی که دچار نارسایی کامل کلیه هستند امکان زنده ماندن را برای آنان فراهم می کند اما این تکنیک خطرات، عوارض و سختی های خاص خود را نیز به دنبال دارد .

به گفته دکتر قاسم میری علی آباد عوارض جسمی و درد و رنج ناشی از دیالیز های مکرر تنها بخشی از مشکلات بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیوی است و این افراد با مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: بیماران دیالیزی مجبورند تا حداقل چند بار در هفته برای دیالیز به مراکز درمانی مراجعه کنند و این موضوع علاوه بر اینکه خود بیماران را از چرخه کار و تولید خارج می کند درگیری های و مشکلات جانبی اقتصادی را برای خانواده آنان نیز ایجاد می کند .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تشریح خدمات نظام سلامت به بیماران دیالیزی گفت: خوشبختانه انجام دیالیز در کشور ما رایگان است و نظام بهداشت و درمان تلاش می کند تا با این اقدام حداقل قسمت کوچکی از مشکلات بیماران دیالیز را کاهش دهد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

800 بیمار دیالیزی در سیستان و بلوچستان منتظر پیوند کلیه

800 بیمار دیالیزی در سیستان و بلوچستان منتظر پیوند کلیه