مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 07:352019-06-18پزشكي

چند بیمارستانِ کشور عالی هستند؟


از عالی تا رتبه چهارم؛ بیمارستان هایی که بنابر کیفیت شان در یکی از این سکوها قرار می گیرند؛ سکوهایی که استانداردهای خدمات سلامت و ایمنی بیماران را در بیمارستان های نشانه رفته اند.

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اعتبار بخشی به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است؛ استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت، بیمار محور بودن و بهبود امنیت بیمار و کارکنان تاکید دارد.

به عبارتی اعتباربخشی برای تشریح کیفیت خدمات بهداشتی- درمانی کاربرد دارد و به نوعی موثرترین ابزار و روش برای ارتقای کیفیت و جلب رضایت و اعتماد عمومی از خدمات بیمارستانی در دنیا محسوب می شود.

بر همین اساس در سال 1395 نسل سوم اعتباربخشی با هدف ارتقاء کیفیت خدمات بالینی و ایمنی بیمار از سوی وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ شد که این اعتبار بخشی شامل 248 استاندارد و 903 سنجه بوده و بر اساس آن بیمارستان های کشور به چهار درجه، رتبه بندی می شوند.

در این نسل از اعتباربخشی مقرر شد قیمت خدمات، متناسب با رتبه کیفی بیمارستان ها تعیین شود.

دکتر علیرضا عسگری- مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درباره نتایج آخرین نسل سوم اعتباربخشی بیمارستان ها به ایسنا گفت: آخرین اعتباربخشی بیمارستان ها در سال 1395 و در 880 بیمارستان اعم از دولتی، خصوصی و عمومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند بیمارستانِ کشور عالی هستند؟

چند بیمارستانِ کشور عالی هستند؟