مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 15:302019-06-17اقتصادي

تثبیت کانون های ریزگرد عراقی در شرایط فعلی امکان پذیر نیست


پژوهشگر بخش تحقیقات بیابان در مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: آبگیری تالاب های کشور باعث کاهش چشمه های تولید گرد و غبار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد درویش امروز دوشنبه 27 خرداد در همایش روز جهانی مقابله با بیابانزایی و پدیده گرد و غبار که در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: بیابانزایی در معنای کلی به معنای کاهش کارایی زمین است که این اتفاق ممکن است در هر سرزمینی بیفتد، به طوری که در حال حاضر در بخش های مختلفی از کشور شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است مقابله با بیابانزایی عملیات ساده ای نیست که بتوان گفت به تنهایی از عهده سازمان جنگل ها بر می آید بلکه همه دستگاه ها از آموزش و پرورش گرفته تا رسانه ملی باید دست به دست هم دهند تا این معضل را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه برنامه های مقابله با بیابانزایی برنامه های جدیدی در ایران نیست، توضیح داد: ایران در یک دوره زمانی پرچمدار مقابله با بیابان زایی در منطقه خاورمیانه و جنوب غربی آسیا بوده و برنامه های مقابله با بیابانزایی را از سال 1330 آغاز کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ایران توانسته با کاشت گونه های اکولوژیکی، اقداماتی برای تثبیت شن های روان چهار میلیون هکتار از عرصه های بیابانی کشور انجام دهد که اینکار در منطقه بی نظیر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت کانون های ریزگرد عراقی در شرایط فعلی امکان پذیر نیست

تثبیت کانون های ریزگرد عراقی در شرایط فعلی امکان پذیر نیست