مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 14:102019-06-17اقتصادي

تداوم حضور ملخ در فارس


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد که اولویت اصلی این سازمان در حوزه زراعی، توسعه کشت دانه های روغنی با محوریت کلزا در شرایط فعلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین پژمان دوشنبه 27 خرداد و به مناسبت هفته جهادکشاورزی در یک کنفرانس خبری با اشاره به سه رسالت اصلی سازمان جهاد کشاورزی در سه محور تامین امنیت غذایی، حفاظت از منابع پایه تولید و تامین معیشت و ایجاد اشتغال، بیان کرد: علی رغم حاکمیت 11 سال خشکسالی در فارس اما با بکارگیری دانش ‎های فنی روز، موفق به حفظ سهم 10 درصدی فارس در تولیدات کشاورزی کشور شده ایم.

وی همچنین با بیان اینکه بهره وری آب، اساس همه برنامه ریزی ها در این سازمان است، خاطرنشان کرد که در سال های اخیر شاهد کاهش سطوح کشت زراعی و افزایش سطوح باغی هستیم .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین با بیان اینکه نزدیک به 85 درصد تولیدات روغنی ایران از خارج وارد می شود، این موضوع را پاشنه آشیلی برای کشور خواند .

پژمان ادامه داد: در فصل زراعی 97 تولید 30 تا 32 هزار تن کلزا داشتیم که در سال جاری هم پیش بینی شده سطح کشت تا 84 هزار تن برسد .

وی اضافه کرد: در بحث گندم نیز که پایه امنیت ملی کشور است طی چند سال اخیر خودکفایی داشته ایم و پیش بینی تولید گندم به میزان 14.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم حضور ملخ در فارس

تداوم حضور ملخ در فارس