مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 10:452019-06-17سياسي

روش جدید شناسایی و کشف فسیل با کمک هوش مصنوعی


محققان دانشگاه تبریز از طریق هوش مصنوعی، به روش جدیدی برای شناسایی و کشف فسیل دست پیدا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر اکبر سهرابی، مجری این طرح و محقق فرادکتری دانشگاه تبریز با بیان اینکه این طرح با راهنمایی و هدایت دکتر علی کدخدایی، دانشیار گروه علوم زمین دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز به سرانجام رسیده است، اظهار کرد: در این پژوهش برای اولین بار در دنیا در دانشگاه تبریز از طریق هوش مصنوعی در حوزه فسیل شناسی و پالئونتولوژی از روش جدیدی استفاده شده که در مقایسه با روش های سنتی رایج نتایج رضایت بخشی داشته است.

وی در ادامه با بیان این که هوش مصنوعی در حوزه های مختلف علمی اهمیت و کاربرد زیادی پیدا کرده است، افزود: درسال های اخیر کاربرد هوش مصنوعی در حوزه علوم زمین به خصوص زمین شناسی نفت نیز افزایش یافته است.

به گفته وی با وجود افزایش کاربرد هوش مصنوعی در مطالعات زمین شناسی، هوش مصنوعی در دیرینه شناسی و مطالعات آماری فسیلی موضوع جدیدی است.

این محقق دانشگاه تبریز با تاکید بر این که در این دوره تحقیقاتی برای اولین بار در حوزه فسیل شناسی از مدل هوش مصنوعی به صورت کاربردی در مطالعات فسیلی براکیوپودها و همچنین تعیین روند تکاملی و پالئوجغرافی آن ها استفاده شده است، بیان کرد: خوشبختانه نتایج بسیار دقیق و مطلوبی از این تحقیق بد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش جدید شناسایی و کشف فسیل با کمک هوش مصنوعی

روش جدید شناسایی و کشف فسیل با کمک هوش مصنوعی