موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 07:402019-06-17دانش

دیپلمه ها زودتر جذب بازار می شوند


به اعتقاد یک فعال حوزه کار مدرک گرایی در جامعه سطح توقعات و انتظارات فرد از شغل را بالا می برد و او را به پشت میزنشینی عادت می دهد.

- به اعتقاد یک فعال حوزه کار"مدرک گرایی" در جامعه سطح توقعات و انتظارات فرد از شغل را بالا می برد و او را به پشت میزنشینی عادت می دهد.

عبداله مختاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه با سیاست هایی که در پیش گرفته ایم جامعه را تنها مدرک گرا کرده ایم به نحوی که داشتن یک مدرک از دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی یک افتخار شده است، ولی ما به دنبال کار و تولید علم نیستیم و پز دادن مدرک به یک آفت برای جامعه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز رشته های مختلفی از کتابداری و گل سازی تا آشپزی و خیاطی در دانشگاه ها تدریس می شود، ولی مگر قبلاً تجربه عملی کار خیاطی نداشتیم که خیاطی را وارد دروس دانشگاهی کرده ایم تا جوانان مدرک خیاطی بگیرند و خانه نشین شوند؟ فارغ التحصیل رشته خیاطی تا پشت چرخ ننشسته باشد از لابه لای کتابهای تئوریک نمی تواند خیاط ماهری شود.

مدرک گرایی مانع ارزش گذاری به کار است این فعال حوزه کار تصریح کرد: در اداراتی که به مدرک گرایی روی آورده اند تصور می شود هرچه مدرک تحصیلی بالاتر باشد، کار افراد مقبولیت بیشتری دارد در حالی که نیروهای کار این ادارات بهره وری بسیار پایینی دارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمه ها زودتر جذب بازار می شوند

دیپلمه ها زودتر جذب بازار می شوند